Ik-grensbewustzijn

Ik-grensbewustzijnstherapie en mindfulness

Dat we een persoonlijke (psychische) ik-grens hebben, dat weten we, dat voelen we. We ervaren onze grens vooral wanneer iemand er overheen gaat of wanneer we zelf over onze grens gaan. We horen mensen dan zeggen: “Hij is veel te ver gegaan, ik trek het niet meer” of “Ik ben veel te ver over mijn grens gegaan, ik had eerder moeten stoppen.”
Herken je een of meer van de onderstaande gedachten?

  • Er wordt steeds weer over mijn grens gegaan.
  • Ik ben veel te lang doorgegaan.
  • Ik heb teveel van mezelf weggeven.
  • Ik heb er geen controle meer over.
  • Ik ben het helemaal kwijt, ik voel niet meer wie ik ben en wat ik wil.
  • Ik voel me overspannen, opgebrand of burn out.

Dan is de kans groot dat er een probleem is met je psychische grens waardoor je als het ware leegloopt en iedereen gewild of ongewild bij je naar binnengaat.
Onze psychische grens is belangrijk voor ons gevoel van geluk en ongeluk en belangrijk voor ons gevoel van kracht en zwakte. De vorm, de hoogte en de doorlaatbaarheid van onze psychische grens vormt zich gaandeweg in ons leven en blijft zich ontwikkelen.
Denk je dat deze vorm van therapie behulpzaam voor jou zou kunnen zijn, neem dan contact op voor meer informatie of een kennismakingsgesprek.

Kies je voor ik-grensbewustzijnstherapie en mindfullness, houd dan rekening met circa 10 sessies.

“De ik-grenstherapie heeft me erg veel inzichten opgeleverd. Ik geef veel beter mijn grenzen aan. Ik heb geleerd eerst te voelen wat ik wil voordat ik een beslissing neem. Ik durf me nu meer kwetsbaar en open op te stellen.” E. de H.

Via deze link kom je op de contactpagina.

Via deze link kom je op de website van Dr. Nick Blaser, die deze werkvorm heeft ontwikkeld.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.